Hírek

Történelmi pályaverseny!

2010.06.07.
Több mint hatvan hajó részvételével zajlott le az UNIQA Balaton Regatta elsõ pályaversenye.

A IV. UNIQA Balaton Regatta elsõ pályaversenyén - a vitorlázás legfontosabb „kellékébõl” - a szélbõl kevesebb jutott a sportolóknak, versenyzõbõl és elszántságból azonban nem volt hiány. Elégedettek lehettek a szervezõk, ugyanis a változékony idõjárás és az enyhén fogalmazva is idegtépõ szél ellenére, szép számmal érkeztek a nevezések a vasárnapi futamra. Rendben lezajlott a három rajteljárás és az is örömteli volt, hogy a start pillanatában még fújdogált a szél. Sajnos azonban a folytatás már nem volt túl kedvezõ: elõbb teljesen leállt a szél, majd „forgolódva” tért vissza, aminek sem a reménykedõ mezõny, sem pedig a rendezõk nem örültek. Annak viszont már lehetett örülni és tapsolni, hogy a körülmények ellenére is rendkívül kitartó és elszánt volt a mezõny és csupán néhány hajó adta fel idõ elõtt a küzdelmet.

„Büszke vagyok a teljes mezõnyre, ugyanis elképesztõen nehéz körülmények közepette kellett teljesíteniük a versenyzõknek a pályát. Kitartásból, elszántságból jelesre vizsgázott a csapat, de ezen nem is lehet csodálkozni, hiszen itt mindenki nagyon szeret vitorlázni. Bár a szél gyenge volt, összességében elégedettek lehetünk, hiszen mind a két nap sikerült lebonyolítanunk a futamokat. Boldogsággal tölt el, hogy elkezdõdött a szezon és már várjuk a következõ versenyhétvégét.” – mondta a Zöld Nagydíj után a versenyigazgató Dániel Gábor.

A badacsonyi kikötõben kiállított a Gablini Autóház, a Seiko, a WWF, de borkóstolásra és a Dallmayr kávékülönlegességeinek megkóstolására is volt lehetõség. A Tropicarium munkatársainak köszönhetõen volt állatsimogató, és meg lehetett csodálni két hybrid meghajtású autót, méghozzá a Toyota és a Lexus jóvoltából. Olyanok is kipróbálhatták ezt a csodálatos sportágat, akik eddig még nem találkoztak közelrõl a vitorlázással. Ebben az East Craft sietett a szervezõk segítségére, miután az új charter cég rendelkezésre bocsájtott egy kapitányt, valamint az új flotta egyik tagját. Nagy Sándor (merthogy így hívták ezt a gyönyörû, 36 lábas hajót) folyamatosan ingázott a kikötõ és a versenyhelyszín között, legfõképpen azért, mert óriási volt az érdeklõdés, sokan szerették volna kipróbálni a hajót és a vitorlázást.

A GE Hungary felajánlásának, valamint a szervezõk, a WWF és a B.H. Zrt. közös együttmûködésének köszönhetõen a badacsonyi kikötõben már leginkább energiatakarékos izzók világítanak, miután a zöld gondolat népszerûsítése érdekében a szervezõk lecserélték a hagyományos izzókat a takarékosabb, gazdaságosabb és környezetkímélõbb termékekre.

IV. UNIQA Balaton Regatta I. forduló, Badacsony

Pályaverseny (május 9., vasárnap):


Yardstick I.

1. Kék Fény 8 Mod
2. Madárka Scholtz 22
3. Falco Scholz 22
4. Papagena 8 mOD
5. Kepi X-102
6. Pax Dehler Top 34


Yardstick II.

1. Dolce Vita Fpc 30 T
2. Rozália Dolphin 28cs
3. Pilsner Úr Enter 28/E
4. Titkos - Szeviép Leguán
5. Manana FPC 30
6. Banka Sudár Regatta

Yardstick III.

1. Soczi Tonic 23 Jeanneau
2. Pelto Solaris
3. Avíz Azúr B-18
4. Blue Fly Twister 800n
5. Catullus Maximus Maxi 77
6. Süvölvény B-25 Vissza a hírekhez