Hírek

Tökéletes kezdés! 94 hajó nevezett a IV. UNIQA Balaton Regatta elsõ idei túraversenyére

2010.06.07.
Változékony idõjárás, elszánt és elégedett vitorlázók, remek versennyel kezdõdött a 2010-es sorozat!

Már pénteken (május 7.) este sejteni lehetett, hogy nem akármilyen mezõnnyel startol az idei versenysorozat, hiszen a Zöld Nagydíjért kiírt viadal elsõ nevezési napján 37 hajó regisztrált, ami elõrevetítette a hatalmas érdeklõdést. Badacsonyban végül 94 hajó adta le a nevezését, ami a szervezõk munkájának, valamint az UNIQA Balaton Regatta múltjának és hagyományainak az elismerése, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a versenyszezon még tulajdonképpen el sem kezdõdött a Balatonon. Az UNIQA Balaton Regatta idei újításának köszönhetõen a versenyhétvége elsõ napján egy túraversennyel „melegítettek” a résztvevõk, vasárnap pedig egy izgalmas pályaviadallal zárul a hétvége.

Változékony idõjárás közepette, gyenge erõsségû szélben, de rendkívül látványosan kezdõdött az idei szezon. A rajteljáráskor lenyûgözõ látványt nyújtott a közel száz hajó a startvonalon, illetve annak közelében. Az északi-északnyugati szél folyamatosan gyengült, de ez a lelkesedésen semmit sem változtatott, érezni lehetett, hogy már nagyon várták az elsõ megmérettetés lehetõségét a sportolók. A gyenge, kissé „csíkos” szélben a hajók azért rendületlenül haladtak a pályajelek felé és az abszolút elsõ helyén célba érõ egységnek, mindössze 3 óra 8 percre volt szüksége a táv legyõzéséhez. A mezõny elsõ harmada gyenge, de „kitartó” szélben futott be a célba, míg a középsõ harmadnak a szélcsenddel, a harmadiknak pedig a helyenként viharos széllökésekkel érkezõ változással, no és egy jókora felhõszakadással kellett megküzdenie.

A versenyzõk a vízen, a szervezõk és a partnerek pedig a parton álltak helyt. A badacsonyi kikötõben kiállított a Gablini Autóház, a Seiko, a WWF, de borkóstolásra és a Dallmayr kávékülönlegességeinek megkóstolására is volt lehetõség. A Tropicarium munkatársainak köszönhetõen volt állatsimogató, és meg lehetett csodálni két hybrid meghajtású autót, méghozzá a Toyota és a Lexus jóvoltából. Olyanok is kipróbálhatták ezt a csodálatos sportágat, akik eddig meg nem találkoztak közelrõl vele. Ebben az East Craft sietett a szervezõk segítségére, miután charter cégként rendelkezésre bocsájtott egy kapitányt, valamint az új flotta egyik tagját. Nagy Sándor (merthogy így hívták ezt a gyönyörû, 36 lábas hajót) folyamatosan ingázott a kikötõ és a versenyhelyszín között, legfõképpen azért, mert óriási volt az érdeklõdés ezzel kapcsolatban.

A GE Hungary felajánlásának, valamint a szervezõk, a WWF és a BH Zrt. közös együttmûködésének köszönhetõen a badacsonyi kikötõben már leginkább energiatakarékos izzók világítanak, miután a zöld gondolat népszerûsítése érdekében a szervezõk lecserélték a hagyományos izzókat a takarékosabb, gazdaságosabb és környezetkímélõbb termékekre.

IV. UNIQA Balaton Regatta I. forduló, Badacsony


Abszolút befutási sorrend:

1. Therapy By Gardazzura
2. Lábad X x 35
3. Kék Fény 8 Mod
4. Black Magic Nautic 311 Extra
5. Westport X-yachts 35
6. Szélvész X 35


Yardstick I.

1. Lábad X x 35
2. Falco Scholz 22
3. Kék Fény 8 Mod
4. Flóra Elan 333cs++
5. Madárka Scholtz 22
6. Kepi X-102


Yardstick II.

1. Titkos - Szeviép Leguán
2. Dolce Vita Fpc 30 T
3. Albatros Fpc 30 T
4. Rozália Dolphin 28cs
5. Pilsner Úr Enter 28/E
6. De Strigis Dolphin 28m+


Yardstick III.

1. Avíz Azúr B-18
2. Catullus Maximus Maxi 77
3. Jocó CNSO
4. Süvölvény B-25
5. Dudu B-25
6. Penny B-25 Vissza a hírekhez