Hírek

„Verseny-túrahajó” lett a negyedik abszolútban

2008.07.28.
A II. UNIQA Balaton Regatta hétvégi fordulóján, Balatonlellén a Westport nevû X-35-ös a negyedik helyet szerezte meg abszolútban, bronzérmes lett a YS I. osztályban. Ami talán még fontosabb, hogy ez a vitorlás lett az elsõ a képzeletbeli „túrázásra alkalmas” kategóriában.

Míg manapság a regattákat megnyerõ gyors hajók legtöbbje kizárólag versenyzésre használható, az X-35-ös kiváló a túravitorlázók számára is. A Westport fiatal legénységébõl, akik egyben a Pilsner Urquell csapata voltak, sokan jelenleg is aktív, eredményes versenyzõk olimpiai osztályokban, és kifejezetten élvezik az X-35-ösön való vitorlázást. Ez a hozzáállásukon is látszik; amellett, hogy jó hangulat uralkodott a fedélzeten, komolyan vették a futamot.

Ignácz Károly, a hajó kormányosa a taktikáról beszélt:

Luvban, a vonal keleti oldalán rajtoltunk. A kreutz elsõ felében elég jól nézett ki a helyzetünk; élesen, a többiekhez képest egész jó szélben haladtunk, számításaim szerint a harmadik hely környékén járhattunk. Ahogy közeledtünk a bójához sajnos a mi oldalunkon gyengült a szél, így jelentõsen visszaesve, csak hatodiknak vettük a pályajelet. A folyamatosan forduló szélben nagyon kellett koncentrálni a következõ szakaszon, sikerült is egy helyet elõrejönnünk. Nem sokkal azután, hogy ráfordultunk a befutóra, megérkezett a délnyugati fuvallat, és egy haulzolással komolyabb elõnyre tettünk szert, végül negyediknek haladtunk át a célvonalon. A körülményekhez képest nagyon jó versenyt vívtunk, és az eredménnyel is elégedett vagyok.”

Ambrózy Péter már a Kékszalagon is a Westporton indult, a következõket mondta az X-35-ösrõl:

Szerintem nagyon jó hajó, mert családi túrázásra és versenyzésre egyaránt alkalmas. Akiknek a kényelem mérvadó, azok számára vonzó lehet a nyolc fekvõhely, a mosogató, hûtõ, hifi, és még sok egyéb felszerelés. A hajó versenyen is megállja a helyét; érzékenyen reagál a kormánymozdulatokra, és sok jó ötlet van a technikai megoldások terén. Ilyen például a deck alá vezetett grószsott, vagy az achterstag (hátsó merevítõ) dobos áttétele a kajütben. A génua hiánya érezhetõ kis szélben, azonban erõsebb szelekben nincs gond a sebességgel; akár hetvenes cirkálókkal is tudunk csatázni.”
Vissza a hírekhez